torsdag 24 mars 2011

ALLA HAR FÅTT SAMMA MENING. - ingen bloggning på en vecka.

hellååååå bloggen! :D


ja, jag liksom kom och tänka på en sak till idag som jag vill ''dela'' med er andra ;)...(jag har ju mina små tänktetider)


Det jag mena va.. Tänk att alla dom 1500 eleverna som går på min skola här i Indien, har dom alla fått unifär samma mening.
 ''Vi ska flytta till Indien.''
Vissa reagerar ''bra'' vissa reagerar ''dåligt''.
Men alla har fått (på ett unifär) samma mening. Fast på MASSOR olika språk. Och nu bor plötsligt dom där. Vissa bor i 7 år. vissa bor i 1. Vissa vill åka tillbaka till deras hemland, vissa vill inte. Vissa åker tillbaka där dom kom ifrån vissa tar resten av Jorden först!
Medans ni i Sverige bara sitter där, reser dom JORDEN RUNT!
Nae. Nu ska jag inte överdriva.. Men det är ändå en så OTROLIGT häftig upplevelse och livsfarenhet att bo här! Det kanske låter hemskt och kanske tråkigt och svårt! Och det är det också! Det är hemskt att vara utan sina vänner. (och i mitt fall min andra halva av familjen..)
och vissa saker är också tråkiga. Och skolan är också sjukt svår! Men just nu har jag det bra. även om det bara kan va jobbigt att se andra på t.ex facebook. bara för att man ser hur ''kul'' (elle va man ska säga) det andra har. Och då märker man också hur mycket man sakar alla. och hur mycket man vill tillbaka. men det är som Jenny  sa. ''Tänk inte så mycket på dina vänner här, det blir bara jobbigare''
(Jenny Svensson)
och det är ju faktiskt helt rätt! 
fast det är ju såklart svårt...


a, det va det jag vill säga idag!
Imorgon btw, drar jag och familjen någonstans...  två timmar bort med bil. berättar när jag kommer tillbaka från skolutflykten (åker på måndag och kommer tillbaka på fredag)
HA DET BÄST! :*
- KYSS

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar