onsdag 23 mars 2011

TÄNK VAD MAN FÅR ''LÄRA'' SIG!

hej igen!


satt och tänkte på en sak idag i skolan! tänk egentligen vad man lär sig mycket genom att bo såhär i Indien. Alltså jag menar, eftersom jag går på en Amerikans Skola så går det ju barn/ungdomar osv. från hela världen där! Såklart mest Amerikaner men det är ju jätte många andra länder alla kommer ifrån också! För det går hela 1500 elever på skolan! Fatta! 1500 elever! På Haga (där jag går i Sverige) är det ju kanske... Jag va kan det vara? 500? Kanske mindre t.o.m 
iallafall, tillbaka till ämnet! Som sagt, man lär sig så mycket om olika länder är vad jag menar. T.ex, idag berättade en som är från Södra Korea att hon fyllde år idag, och jag frågade hur gammal hon bilr, hon svarade att hon blir 15 i Koreanska år men 14 i Amerikanska år (och svenska då + dom flesta länder) för i Korea räknar dom att du redan är 1 år när du föds. Det visste ni inte va ?! ;)
eller ?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar